pprojectfit.blogg.se

GÖR STOR FÖRÄNDRING UTAN ANSTRÄNGNING

Kategori: Ronja

 
Här kommer några snabba och enkla tips som efter ett tag kommer att gå av sig själv. Jag själv ska verkligen ta detta till mig och försöka köra på det hela veckan, månaden och sen resten av livet. 

  • - Så fort du är sugen på något sött/mat så drick vatten eller grönt te med lite honung i

  • - Ät frukt istället för godis till filmkvällen, skär det i fina bitar och lägg upp det fint, det kommer kännas lyxigare än att sitta och knapra på ett äpple. 

  • - Istället för att trycka i sig en portion med detsamma så ät långsamt, då kommer du att märka att du faktiskt är mätt och inte tar en till portion.

  • - När du är ute och handlar, kolla om du kan välja varor som innehåller färre kolhydrater än du brukar äta.

  • - Försök att äta så mycket grönsaker som du kan, det finns ingen gräns på hur myckt du ”får” äta per dag.

  • - Ät inte friterat eller panerat!

  • - Skippa dressing till sallad och ta olivolja istället.

  • - Drick alltid ett glas vatten innan maten, det hjälper till med mättnadskänslan. 

  • - Säg nej till dålig mat och fika innan du hunnit överväga saken, på så sätt hinner du inte känna att du är sugen egentligen. 

  • - Undvik läsk och juice ( förutom om den är färskpressad) sötsaker triggar igång sötsuget. 

  • - Skapa rutiner och planera

  • - Ge inte upp, så slipper du börja om från början igen. 
 
 
                     Tänk om, tänk rätt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: