pprojectfit.blogg.se

SAMMANSTÄLLNING VECKA 49

Kategori: Ronja

Måndag: -

Tisdag: 2 km löpning, 10 minuter cykel + mina armövningar som jag gör med stång 10 kg. 
 
Onsdag: 3 km löpning + benövningar
 
Torsdag: 2 km löpning + armövningar med stång + maskiner för biceps och triceps
 
Fredag: -
 
Lördag: Skulle till gymmet men tyvärr hade det stängt (tjejen med koll) så jag tog på mig underställ och vinterkläder och sprang 2 km istället, inte mycket att skryta om men bättre än inget.
 
Söndag: Intervalllöpning 3 km, (jobbigt) + armövningar med stång 10 kg + magövningar
 
 
 
Veckan har gått väldigt bra, jag har hållt mig i från stora mängder sötsaker, tackat nej till både mcdonalds, skumtomtar, lussebullar, chokladbollar m.m. ätit fruktsallad och apelsin istället vid många tillfällen och det är jag fruktansvärt stolt över.
 
Träningen har också flytit på bra, jag har kämpat mitt yttersta varje gång och pressat mig själv hela tiden. Mina axlar och min rygg har aldrig varit hundraprocentiga men det märks mer ju mer jag pressar min kropp. Vet sedan innan att jag har svaga och överrörliga axlar vilket ofta resulterar i fruktansvärd smärta efter en längre löpning eller styrketräning av armarna. Jag tycker det känns onödigt att träna axlarna, och har alltid varit rädd för breda och stora axlar, men för min del är det nog mer än nödvändigt att ta tag i det för att det inte ska hindra min träning i framtiden.
 
Denna veckan kommer det inte att bli lika många pass som föregående, då jag har väldigt mycket att göra i skolan nu i slutspurten innan lovet.  Denna veckan har jag bokat upp mig på några pass också, ikväll ska jag på mitt första som är Box, tränade armar igår för att jag egentligen skulle på spinning men det blev inte av så nu får dem sig en rejäl utmaning idag igen. Något annat som jag ska ändra till denna veckan är att finna tid till stretching, eftersom dansen har upppehåll så stretchar jag knappt längre. Stretching är det första steget mot en bra återhämtning så det måste jag förbättra, även om jag älskar att vakna upp med rejäl träningsvärk!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: