pprojectfit.blogg.se

Enkel och nyttig omelett

Kategori: Isabelle

Lunchen idag bestod  i sin enkelhet av ägg, kalkon, champinjoner, machê-sallad, selleri, keso och gurka. Jag är, trots sitt snåla kaloriinnehåll fortfarande härligt mätt nu 2 timmar senare. Omeletten passar utmärkt till lunch, så den går snabbt att göra, men kan givetvis lika gärna ätas som frukost, middag, mellanmål eller vad som helst. God är den iallafall!

FYLLD OMELETT
1 portion
1 ägg
2 äggvitor
60 g skivade champinjoner
4 skivor rökt kalkon
machêsallad
en liten stav stjälkselleri
salt, peppar, timjan

1. Vispa äggen i en djup tallrik och krydda med salt, peppar och timjan. 
2. Stek champinjonerna tills de är gyllenbruna och lite knapriga och skär sellerin i små bitar. 
3. Häll ut äggblandningen i en uppvärmd stekpanna med lite olja, stek på ganska svag värme så den inte bränns. 
4. När omeletten börjar bli fast på ovansidan lägger du på skinkan på omelettens ena halva, tillsammans med champinjonerna, sellerin och några blad machêsallad. Vik sedan ihop omeletten så det blir som ett "täcke" över fyllningen. 
5. Servera med lite keso och gurka!

Kaloriinnehåll för hela omeletten: 170 kcal

Kommentarer


Kommentera inlägget här: