pprojectfit.blogg.se

Sammanställning v.2

Kategori: Isabelle


Måndag: 
Löpning 9,9 km (55 min), styrketräning (30 min). Pw 30 min. - 730 kcal
Tisdag: Löpning 6 km (30 min) + styrketräning (40 min). Pw 30 min. - 733 kcal
Onsdag: Pw 50 min. - 200 kcal
Torsdag: Crosstrainer 60 min, styrketräning (1 h). - 811 kcal
Fredag: 
Lördag: Crosstrainer 30 min, styrketräning 30 min. Pw 1 h. - 640 kcal
Söndag: Promenad 30 min. - 116 kcal

Total kaloriförbrukning: 3230 kcal

En lyckad träningsvecka med andra ord. Känns bra! Jag föll in i ett ganska bra schema med träningen under jullovet då jag hade möjlighet att disponera tiden som jag ville och inte behövde anpassa mej efter skola eller andra satta tider. Som ovanstående visar sprang jag årets första mil i måndags vilket kändes bra och kul att min tid inte fallerat trots att kyla och vinter hindrat mej från att springa utomhus under de senaste 2-3 månaderna. 

Men känner däremot att samma muskler fått jobba alldeles för länge, vilket resulterat i utebliven träningsvärk. Frustrerande! Har därför skrivit upp mej på 2 steppass under veckan så instruktören kan plåga mej lite. Det är alltid mer motiverande att träna i grupp!

Jag försöker att hålla i trådarna här hemma i köket och håller kosten så gott jag kan. Men tycker, trots en lite envis familj, att det mesta rullar på fint. Jag håller numera i veckohandlingen och har därför fria tyglar till att bestämma veckans mat, att köpa hem nyttigheter och låter bli att handla hem dåliga livsmedel som man dreglar över (eller småäter av). 

Har nu ikväll gjort ytterligare en sats morotsbröd (det förra slukades fort), improviserat fram en ny och lite nyttigare granola och provat ett nytt recept med kyckling och quinoasallad!

Kommentarer

  • Emelie aka stalker säger:

    GOOD GIRL

    2013-01-14 | 02:55:18

Kommentera inlägget här: