pprojectfit.blogg.se

SAMMANSTÄLLNING V.3

Kategori: Ronja

 
Måndag: 
Tisdag: 1 h promenad i snön, 6 km + 15 min gång med lutning på löpbandet + 10 min cykling + 20 min styrka ben. 
Onsdag: 2 km promenad + 10 min cykling + 20 min styrka mage. 
Torsdag:
Fredag: 
Lördag: 20 min gång på löpband med krafttig lutning, 2,4 km, 20 min cykling intensiv, 30 min styrka ben. 
Söndag: Två danspass sammanlagt 3 h inkl. uppvärmning och stretching. 
 
 
 
Som jag tidigare skrivit så är det helt underbart att kunna gå tillbaka till träningen, även om jag ännu inte kan köra fullt ut (långt ifrån..) så är jag i alla fall påväg tillbaka. På torsdag har jag min sista undersökning och går allt bra där så är det bara någon massagetid till som fattas för att jag så småningom ska kunna bygga upp allt jag tappat igen. Det är tråkigt när saker kommer i vägen för något man så gärna vill och som man kämpar för, men jag kommer stöta på hinder för mina mål hela livet, så det är lika bra att börja lära sig hantera dem. Jag längtar innerligt till jag kan börja träna precis så hårt och så ofta som jag vill utan att känna att jag måste lugna ner mig och kanske sätta mig ner en stund istället för att göra dem där sista armhävningarna, eller de där sista förjävliga minuterna på cykeln eller löpbandet. DET ser jag fram emot. 

Eftersom jag fortfarande inte kan träna lika mycket som jag tidigare gjort och skolan precis har börjat så läxorna ligger inte på en hög (än) så har jag kunnat fokusera mer på min kost. Jag har kunnat lägga de där 5 minuterna på morgonen till att göra en ordentlig och mättande gröt, istället för en slarvig macka, för att jag faktiskt har kunnat gå och lägga mig i god tid utan skolböckerna i ansiktet. Kvällarna har jag, rastlös som jag är spenderat i köket istället för på gymmet, vilket jag inte tycker om givetvis, men det har gett goda resultat till min kost. Jag har ätit bra mat och regelbundet. Lite godismys blev det i helgen, men det är så det ska va. 
 
Håltimmarna i mitt schema är långa och många och promenaderna fram och tillbaka från skolan blir därmed en hel del. Tur och retur till skolan går jag 3.3 km. Om jag då går dit och hem två gånger om dagen, vilket jag får göra tre gånger i veckan så får jag en promenad på 6.6 km. Go vardagsmotion! Jag hatar det innerligt i denna kylan, och har ett flertal gånger funderat på om jag inte borde köpa en bil, men jag har också de stunder då jag faktiskt är stolt över mig själv för att jag inte är så lat att jag lägger mina sparpengar på något som jag klarar mig bra utan och som bara gör mig latare. Dessutom är våren påväg och då kan det faktiskt bara vara skönt att ta en morgonpromenad till skolan. DET ser jag också fram emot. 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilket gym tränar du på?

    Svar: Gym1, i hässleholm :)
    pprojectfit.blogg.se

    2013-01-24 | 21:43:45

Kommentera inlägget här: