pprojectfit.blogg.se

Sammanställning v.4

Kategori: Isabelle



Måndag:
Morgonpw 45 min (207 kcal), step+styrka 70 min (425 kcal)
Tisdag: Morgonpw 45 min (205 kcal), löpning 4 km, 19 min (318 kcal) + styrketräning 45 min (244 kcal)
Onsdag: Morgonpw 45 min (174 kcal), powerwalk 30 min (144 kcal)
Torsdag: Intervallträning på crosstrainer 30 min + styrketräning (462 kcal)
Fredag: - 
Lördag: Löpning 10 km, 47 min (747 kcal) + styrketräning 1 h (378 kcal)
Söndag: Powerwalk 1 h (253 kcal)

Total kaloriförbränning: 3557 kcal

Ännu en vecka passerad. Betyder att våren blir lite mer påtaglig och vintertristessen är halvvägs förbi. Väntar fortfarande otåligt på att snön (läs; slasket) ska försvinna från gatorna så min abstinens på att springa kan dämpas. För övrigt ser mina morgonar i princip likadana ut nu för tiden, håller stenhårt på pw-rutinen, åtminstone de tre första dagarna i veckan (då jag börjar sent i skolan) och inleder varje dag med havregrynsgröt, ½ kaneläpple med banan, en näve hallon och nötter, kvarg och grönt te. Underbart!

Jag försöker gå på step-passen så ofta tiden tillåter och jag kämpar med att få in löpningen ett par gånger varje vecka utöver styrketräningen (med maskiner på gymmet) och det har än så länge inte krävt något avancerat pusslande. 

Ska nu inom de närmsta dagarna börja med analysen av hela vårt projekt, individuell påverkan, målsättning, resultat osv. Känns lustigt hur mycket man faktiskt påverkats, förändrats och utvecklats av vad som från början bara var en simpel idé. Det är SÅ kul. Vad vi sysslar med och vad vi lärt oss är värdefullt för mej och begreppet träning, kost och hälsa är SÅ mycket mer än vad jag tidigare trodde. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: